Σελίδες

Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2016

Φιλία ή βία;



Ποια θα είναι η απάντησή μας στο ερώτημα φιλία ή βία;
Τι απαντούν οι φίλοι μας στα παρακάτω βιβλία; 
Διαβάζω τις 2 ιστορίες   εδώ












Ακούω τις ιστορίες κάνοντας κλικ στις παραπάνω εικόνες.


Άλλα βιβλία σχετικά με το θέμα της φιλίας: 


mantalakiacover

Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2016

Ευχές από το ολοήμερο!!!


Το ολοήμερο του 20ου και 56ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου σας εύχεται Χρόνια Πολλά και Καλές Γιορτές!!!

Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2016

Δραστηριότητες Φιλαναγνωσίας

"Χίλιοι τρόποι" για να βοηθήσουμε το παιδί να αγαπήσει το βιβλίο...

Προτάσεις για δραστηριότητες και πλούσιο υλικό θα βρείτε εδώ 

20 Noεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού

Αποτέλεσμα εικόνας για δικαιωματα του παιδιου unicef

Η Σύμβαση Δικαιωμάτων των Παιδιών στα 54 άρθρα της περιγράφει τα δικαιώματα του παιδιού  και πώς πρέπει να τηρούνται. Για να τα δείτε πατήστε εδώ


Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε τη σελίδα της UNICEF ΕΔΩ 
και για να δείτε βίντεο ΕΔΩ

Αλήθεια...Τι ξέρετε για την σοκολάτα; 
Και τι σχέση έχει με τα παιδιά; 




Ο Νταβίντ δεν ήρθε για διακοπές

Για το βιβλίο δες εδώ

Παίξε το παιχνίδι εδώ



20 Noεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού

Αποτέλεσμα εικόνας για δικαιωματα του παιδιου unicef

Η Σύμβαση Δικαιωμάτων των Παιδιών στα 54 άρθρα της περιγράφει τα δικαιώματα του παιδιού  και πώς πρέπει να τηρούνται. Για να τα δείτε πατήστε εδώ



Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε τη σελίδα της Unicef εδώ και  για να δείτε βίντεο εδώ 


Αλήθεια ....τι ξέρετε για την σοκολάτα; 
και τι σχέση έχει με τα παιδιά; 



Ο Νταβίντ δεν ήρθε για διακοπές


Για το βιβλίο δες εδώ 

Παίξε το παιχνίδι εδώ


Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016

Γράφω με αφορμή μια εικόνα




Εικόνες που μας εμπνέουν και ταξιδεύουν τη σκέψη μας πέρα από τα συνηθισμένα ...Έχεις την εικόνα; ;; έχεις φαντασία ;;; Τι να συμβαίνει άραγε; πάρε μολύβι και χαρτί και γράψε τη δική σου ιστορία !!!!
 Κάνε κλικ  εδώ  για περισσότερες εικόνες και καλή έμπνευση!!!



Πηγή:Writing Inspiration Posters: A selection of free posters to use as the starting point for a range of writing activities!

Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016

Ο αυτισμός , η διαφορετικότητα κι εμείς

Χαρακτηριστικά του αυτισμού
 Πώς αναγνωρίζουμε αν ένα παιδί βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού;
Δείτε τα παρακάτω χρήσιμα βίντεο:









Άγγελοι στη γη









Εξαιρετική ταινία : Το καναρινί ποδήλατο


Άλλες ταινίες και βίντεο για παιδιά με ιδιαίτερες ικανότητες και όχι μόνο...εδώ


Διάβασε στο βιβλίο πατώντας στην εικόνα




Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2016

Παραμύθια για την ημέρα της αποταμίευσης




Ένα σκουληκάκι την ημέρα 
                                                                           
                                                                               Το παραμύθι της Sarah Yang μεταφρασμένο: 


Την άνοιξη που τα λουλούδια ανθίζουν, τρεις μικροί τυφλοπόντικες έφυγαν από το σπίτι της μητέρας τους για να ζήσουν μόνοι τους για πρώτη φορά.
-Θυμηθείτε να κάνετε οικονομία ένα σκουλήκι την ημέρα, φώναξε η μαμά τυφλοποντικίνα και τους αποχαιρέτησε. 
-Εντάξει, είπε ο μικρότερος τυφλοπόντικας.
 -Με τίποτα!, είπε ο μεγαλύτερος και δυνατότερος τυφλοπόντικας. Έχω αρκετή δύναμη και μπορώ να μαζεύω σκουλήκια για όλο τον χρόνο, δεν χρειάζεται να κάνω οικονομία!, καυχήθηκε.
Ο μεσαίος τυφλοπόντικας δε σχολίασε τίποτα, επειδή σκεφτόταν πόσο νόστιμα θα ήταν τα σκουλήκια που επρόκειτο να φάει... Αφήνοντας την ημέρα τους πίσω, οι τρεις τυφλοπόντικες διέσχισαν μια πεδιάδα λουλουδιών μέχρι που βρήκαν ένα σημείο με μαλακό χώμα στο γρασίδι.
 -Ας κάνουμε αυτό το μέρος το καινούριο μας σπίτι!, είπε ο μεγαλύτερος. Οι άλλοι δύο συμφώνησαν και άρχισαν να σκάβουν το χώμα με τις πατούσες τους. Ο μικρότερος, που ήταν και ο πιο αδύναμος, έσκαψε μια μικρή τρύπα κοντά στην επιφάνεια, ο μεσαίος έσκαψε μια βαθύτερη και μεγαλύτερη, ενώ ο μεγαλύτερος τυφλοπόντικας, ο πιο δυνατός, έσκαψε την πιο βαθιά τρύπα και έφτιαξε εκεί το σπίτι του. Το λαγούμι τους ήταν το μεγαλύτερο από τα τρία. Το καλοκαίρι, οι τρεις τυφλοπόντικες έσκαβαν το χώμα ψάχνοντας και πιάνοντας σκουλήκια. Ο μεγαλύτερος είχε πολλή δύναμη και πάντα έπιανε τα περισσότερα, έτρωγε κάθε σκουλήκι που έβρισκε, για να γίνει μεγαλύτερος και δυνατότερος. Ο μεσαίος τυφλοπόντικας δεν ήταν τόσο δυνατός, οπότε έπιανε λιγότερα σκουλήκια, αλλά έτρωγε κάθε σκουλήκι που έπιανε, επειδή λάτρευε τη γεύση τους. Ο μικρότερος τυφλοπόντικας ήταν ο πιο αδύναμος και έπιανε τα λιγότερα σκουλήκια, αλλά "αποταμίευε" ένα σκουλήκι την ημέρα και θυμόταν πάντα τα λόγια της μαμάς τυφλοποντικίνας. Το φθινόπωρο άρχισαν να πέφτουν τα φύλλα και ο μεγάλος τυφλοπόντικας είχε μεγαλώσει ακόμα περισσότερο και είχε γίνει πιο δυνατός. Έκανε λοιπόν το σπίτι του μεγαλύτερο, χρησιμοποιώντας τη δύναμή του, ο μεσαίος είχε ακόμα το ίδιο μέγεθος, μόνο που η κοιλιά του είχε φουσκώσει επειδή έτρωγε όσα σκουλήκια μπορούσε να πιάσει. Ο μικρός τυφλοπόντικας, ωστόσο, δεν είχε μεγαλώσει σχεδόν καθόλου και έτρωγε μόνο ένα σκουλήκι την ημέρα, αποταμιεύοντας όλα τα υπόλοιπα. Για αυτό το λόγο δεν είχε πολλή δύναμη να σκάψει, για να μεγαλώσει το σπιτάκι του. Ο μεγαλύτερος αδερφός του γελούσε μαζί του και τον κορόιδευε για το μικρό του λαγούμι. 
-Το τούνελ σου είναι τόσο μικρό!
 -Κοίτα το σπίτι το δικό μου, είναι πολύ μεγαλύτερο από το δικό σου!, γέλασε και ο μεσαίος μαζί του. 
 -Εγώ τρώω τα καλύτερα σκουλήκια, ενώ εσύ μοιάζεις σαν να μην έχει φάει τίποτα. Ο μικρός δεν είπε τίποτα και συνέχισε να κάνει οικονομία στα σκουλήκια του. Αγαπούσε πολύ τη μητέρα του και ήθελε να ακολουθεί πάντα τις συμβουλές της. Πέρασε ο καιρός και έφτασε ο χειμώνας. Ο μικρός τυφλοπόντικας ήταν έτοιμος να κοιμηθεί στο μικρό ζεστό λαγούμι του, όταν άκουσε ένα χτύπημα στην πόρτα του. Ήταν ο μεσαίος τυφλοπόντικας και έκλαιγε: 
-Δεν υπάρχουν καθόλου σκουλήκια εκεί έξω! Μακάρι να μην είχα φάει κάθε σκουλήκι που έβρισκα, κλαψούρισε. Ο μικρός κοίταξε το μεγάλο στομάχι του μεσαίου αδερφού του και τον αγκάλιασε. 
-Μην ανησυχείς! Θα μοιραστώ τα σκουλήκια μου μαζί σου. Ο μεσαίος τυφλοπόντικας ένιωσε συγκίνηση. 
-Σ'ευχαριστώ, μικρέ. Μου έσωσες τη ζωή. Ξάπλωσαν μετά μαζί στο μικρό λαγούμι του και κοιμήθηκαν, αφού ήξεραν ότι έχουν αρκετά σκουλήκια για να περάσουν όλο τον χειμώνα. Όμως, ξαφνικά άκουσαν ένα ακόμα χτύπημα στην πόρτα. Ήταν ο μεγαλύτερος αδερφός τους και έκλαιγε και εκείνος. 
 -Δεν υπάρχει κανένα σκουλήκι να πιάσω. Η δύναμή μου μού είναι άχρηστη αν δεν μπορώ να μαζέψω πια σκουλήκια! Ο μικρός τον πλησίασε και τον αγκάλιασε. 
-Μην ανησυχείς! Έχω αποταμιεύσει αρκετά σκουλήκια και θα τα μοιραστώ μαζί σου. Ο μεγαλύτερος τυφλοπόντικας ένιωσε ανακούφιση. -Σ'ευχαριστώ πολύ, μικρούλη. Μου έσωσες τη ζωή! Μα πώς κατάφερες και αποταμίευσες τόσα σκουλήκια; Ο μικρός τυφλοπόντικας οδήγησε κατόπιν τα αδέρφια του στο τούνελ που αποθήκευε τα σκουλήκια του.
 -Έσκαψα 4 τρύπες, για να αποθηκεύω τις οικονομίες μου. Στην πρώτη τρύπα κρατώ τα σκουλήκια που μπορώ να φάω οποιαδήποτε στιγμή θέλω. Η δεύτερη τρύπα είναι για να εξοικονομώ ένα σκουλήκι κάθε μέρα για μένα, η τρίτη τρύπα είναι για να εξοικονομώ ένα σκουλήκι κάθε μέρα για τον μεσαίο μου αδερφό και η τέταρτη τρύπα είναι για να εξοικονομώ ένα σκουλήκι κάθε μέρα για τον μεγάλο μου αδερφό.
 -Οπότε κάθε φορά που έπιανες ένα σκουλήκι το έβαζες σε μία από αυτές τις τρύπες;, ρώτησε ο μεγαλύτερος τυφλοπόντικας γεμάτος έκπληξη.
 -Ναι, εξοικονομώντας οπωσδήποτε ένα σκουλήκι κάθε μέρα για όλους μας, πριν φάω.... Έτσι κράτησα αρκετά σκουλήκια για τον χειμώνα, εξήγησε ο μικρός. 
-Λυπόμαστε πάρα πολύ που σε κοροϊδεύαμε, είπαν και οι δύο μαζί. Την επόμενη φορά θα κάνουμε και εμείς οικονομία, αποταμιεύοντας ένα σκουλήκι κάθε μέρα. Ο μικρός γέλασε και έδωσε σε όλους από ένα νόστιμο σκουλήκι για δείπνο. Απόλαυσαν και οι τρεις μαζί έναν χαλαρωτικό και ξεκούραστο χειμώνα.

Βάλτε τις κάρτες στη σωστή σειρά και προσπαθήστε να αφηγηθείτε το παραμύθι:


Copyright © Tania Manesi




Ο Τζίτζικας και ο  μέρμηγκας 
 Μύθος του Αισώπου




Λιλιπούπολη




Χαρχουδοπριγκιπική τράπεζα κρίσεως

 Μάθημα αποταμίευσης

Η Πιπινέζα προσπαθεί να μάθει στον παπαγάλο για την αποταμίευση. Ως ύστατη λύση καλεί τον δήμαρχο Χαρχούδα ...να του βγάλει τον λόγο. Η αποταμίευση όμως δίνει στον Χαρχούδα μία νέα, απίστευτη ιδέα!


Μια εικόνα χίλιες λέξεις!!!

PicassoGuernica.jpg

Γκερνίκα του Πικάσο :Ένας πίνακας μια ιστορία
Μια διαφορετική προσέγγιση της ιστορίας μέσα από την τέχνη. ...ΕΔΩ



Παρατηρήστε τη φωτογραφία προσεκτικά και σκεφτείτε ποια ιστορία μπορεί να κρύβεται πίσω από αυτήν την εικόνα...




ΤΟ ΞΥΠΟΛΗΤΟ ΤΑΓΜΑ


Το Ξυπόλητο τάγμα είναι η αληθινή ιστορία 160 παιδιών, που η δράση τους πήρε διαστάσεις μύθου όταν διώχτηκαν από τα ορφανοτροφεία της Θεσσαλονίκης από τους Ναζί κατακτητές στα χρόνια της κατοχής του Bʼ Παγκοσμίου Πολέμου. Τα παιδιά μεταβάλλονται σʼ ένα είδος καλόκαρδης ηρωικής συμμορίας, που κλέβει από τους Γερμανούς και τους μαυραγορίτες για να συντηρεί τα μέλη της κι όσους μπορεί από τον κόσμο γύρω της. 
Eπίσης, πέρα από την αρωγή που παρείχαν στο κόσμο, κατάφερναν με την εξυπνάδα και το κουράγιο τους να βοηθούν την Αντίσταση, βρίσκοντας τρόπους να φυγαδεύουν στη Μέση Ανατολή Έλληνες, Αμερικάνους και Εγγλέζους αξιωματικούς, με σκοπό να ενωθούν με τους εκεί συμμαχικούς στρατούς.
https://youtu.be/2VfmaBo38l4

28η Οκτωβρίου: μια εναλλακτική πρόταση διδασκαλίας

Ο πόλεμος δεν είναι παιχνίδι!!!





Μία από τις καλύτερες ταινίες  :
"Η ζωή είναι ωραία" 





The%20boy%20in%20the%20stripped%20pijamas


Το αγόρι με τη ριγέ πιτζάμα: Βιβλίο  και ταινία 

Δραστηριότητες βασισμένες στο βιβλίο του Τζον Μπόιν εδώ

O παπουτσωμένος γάτος

Παγκόσμια ημέρα ζώων σήμερα !!! κι εμείς θα την γιορτάσουμε παρέα με το  παραμύθι: 

" Ο Παπουτσωμένος γάτος"
Ο πανούργος "παπουτσωμένος γάτος", ένα γαλλικό παραμύθι του 1697, από τον Σαρλ Περό (Charles Perrault)


Μια φορά και έναν καιρό ζούσε ένας γέρος μυλωνάς με τα τρία παιδιά του. Ήρθε ο καιρός και ο μυλωνάς αρρώστησε βαριά και πέθανε. Όταν άνοιξαν τη διαθήκη του είδαν ότι στο μεγαλύτερο γιο του άφηνε το μύλο του, στο δεύτερο γιό άφηνε τον γάιδαρό του και στον μικρότερο γιό άφηνε… μόνο τον γάτο του!

Ο μικρός γιος του μυλωνά έπεσε τότε σε βαθιά απελπισία. Πώς θα μπορούσε να ζήσει χωρίς το μύλο και το γάιδαρο; Δεν ήξερε καμιά δουλειά να κάνει και σίγουρα θα πέθαινε από την πείνα.



Ο γάτος όμως που κληρονόμησε από τον πατέρα του δεν ήταν σαν τους συνηθισμένους γάτους που γνωρίζουμε. Ήταν πολύ έξυπνος και μιλούσε ανθρώπινα.

- Αφεντικό, μην απελπίζεσαι, είπε στο νεαρό αφεντικό του, που καθόταν έξω από το μύλο κι έκλαιγε με μαύρο δάκρυ.
- Πώς να μην απελπίζομαι; του απάντησε εκείνος. Πώς θα ζήσω τώρα που πέθανε ο πατέρας μου; Δεν ξέρω να κάνω τίποτε.
- Έχε μου εμπιστοσύνη αφεντικό και θα δεις ότι η τύχη σου δεν είναι τόσο κακή. Το μόνο που ζητάω από εσένα είναι ένα ζευγάρι μπότες και ένα σακί.
Ο νεαρός, μη ξέροντας τι άλλο να κάνει, έδωσε στο γάτο ό,τι ζήτησε και αυτός τον χαιρέτησε κι έφυγε.

Χωρίς να χάσει ούτε στιγμή, ο γάτος πήγε στην εξοχή. Κρύφτηκε σ’ ένα λιβάδι και περίμενε υπομονετικά. Λίγη ώρα αργότερα είδε να ξεπροβάλλει ένα κουνέλι. Το άφησε να πλησιάσει και ξαφνικά έδωσε ένα σάλτο και το γράπωσε! Το έκλεισε τότε σ’ ένα μικρό τσουβάλι και πήγε κατευθείαν στο παλάτι του βασιλιά.

- Αφήστε με να δω το βασιλιά, παρακάλεσε το φρουρό του παλατιού. Του φέρνω ένα ωραίο δώρο!
Ο φρουρός τον άφησε και σε λίγο ο γάτος μπήκε στο παλάτι και παρουσιάστηκε μπροστά στο βασιλιά και τη βασίλισσα.
- Μου είπαν ότι μου φέρνεις ένα δώρο, είπε ο βασιλιάς. Τι δώρο είναι;
- Ένα μεγάλο και παχύ αγριοκούνελο, βασιλιά μου!
Ο βασιλιάς καταχάρηκε.
- Μπράβο, είναι πολύ καλό το δώρο σου, του είπε. Θα το δώσω στο μάγειρα να μου το ετοιμάσει για το μεσημέρι. Αλλά ποιός μου το στέλνει το κουνέλι;
- Ο κύριός μου, μεγαλειότατε.
- Και… ποιός είναι ο κύριός σου;


- Ο μαρκήσιος του Καράμπα, του απάντησε ο πονηρός γάτος.
- Δεν έχω ξανακούσει το όνομά του, είπε ο βασιλιάς ύστερα από λίγη σκέψη.
- Είναι πολύ πλούσιος ο κύριός μου, μεγαλειότατε. Πλούσιος, νέος και όμορφος.
- Να του πεις ότι τον ευχαριστώ πολύ και θα ‘θελα να τον γνωρίσω.
- Θα τον γνωρίσετε σύντομα μεγαλειότατε.
Και αφού έκανε μια βαθιά υπόκλιση ο γάτος βγήκε από το παλάτι χαμογελώντας κάτω από τα μουστάκια του!

Ο πονηρός γάτος συνέχισε τους επόμενους μήνες να πηγαίνει δώρα στον βασιλιά και κάθε φορά έλεγε στο βασιλιά ότι τα στέλνει ο μαρκήσιος του Καράμπα.

Μετά από μερικούς μήνες ο Παπουτσωμένος Γάτος έμαθε ότι ο βασιλιάς αποφάσισε να κάνει μια βόλτα έξω από την πόλη. Τότε, πήγε γρήγορα στο αφεντικό του και τον παρακάλεσε να βγάλει τα ρούχα του και να μπει στο ποτάμι που περνούσε δίπλα από το δρόμο που θα περνούσε ο βασιλιάς.
Ο νεαρός έκανε αυτό που του είπε ο γάτος και τότε ο γάτος πήρε τα ρούχα του αφεντικού του και τα έκρυψε κάτω από μια πέτρα.
- Να θυμάσαι, είπε ο γάτος στο γιo του μυλωνά, ότι σε λένε μαρκήσιο του Καράμπα. Για όλα τα άλλα μην φοβάσαι, θα φροντίσω εγώ.

Όταν πλησίασε η συνοδεία του βασιλιά ο Παπουτσωμένος Γάτος πετάχτηκε στην μέση του δρόμου και άρχισε να φωνάζει βοήθεια.
- Τι συμβαίνει; είπε ο βασιλιάς.
- Αχ βασιλιά μου, στον κύριό μου, τον μαρκήσιο του Καράμπα, επιτέθηκαν ληστές, του έκλεψαν τα ρούχα και τον έριξαν μέσα στο ποτάμι, είπε ο πονηρός γάτος.

Τότε ο βασιλιάς έδωσε εντολή να βγάλουν από το ποτάμι το νεαρό και να τον ντύσουν με τα καλύτερα ρούχα. Μετά τον πήρε μαζί του στην άμαξα και συνέχισαν μαζί τη βόλτα.
Όμως πάνω στην άμαξα του βασιλιά ήταν και η πανέμορφη κόρη του, που μόλις είδε τον μαρκήσιο του Καράμπα ντυμένο όμορφα τον ερωτεύτηκε αμέσως.


Καθώς η βόλτα του βασιλιά συνεχίζονταν, ο Παπουτσωμένος Γάτος έτρεξε μπροστά από τη συνοδεία του βασιλιά. Σ’ ένα λιβάδι βρήκε μερικούς χωρικούς να κόβουν το σανό.
- Ακούστε, τους παρακάλεσε, σε λίγη ώρα θα περάσει από εδώ ο βασιλιάς. Αν σας ρωτήσει τίνος είναι τα λειβάδια, να του πείτε πως ανήκουν στον μαρκήσιο του Καράμπα.
- Μα… γιατί; απόρησαν εκείνοι.
- Κάνετέ μου σας παρακαλώ τη χάρη και μη ρωτάτε. Έχω το λόγο μου. Δεν πρόκειται να σας στοιχίσει τίποτε αυτό που σας ζήτησα.


Λίγο πιο κάτω, βρήκε άλλους χωρικούς που θέριζαν το σιτάρι τους. Ζήτησε και από αυτούς το ίδιο:
- Αν σας ρωτήσει ο βασιλιάς τίνος είναι τα χωράφια με το σιτάρι, να του πείτε πως είναι του μαρκήσιου του Καράμπα.

Έτσι και έγινε. Όταν έφτασε ο βασιλιάς στα λειβάδια και ρώτησε σε ποιόν ανήκουν, οι χωρικοί του απάντησαν πως ανήκουν στον μαρκήσιο του Καράμπα. Το ίδιο του απάντησαν και οι χωρικοί που θέριζαν το σιτάρι.
- Πολύ ωραία τα κτήματά σου, είπε ο βασιλιάς στον μαρκήσιο του Καράμπα. Θα πρέπει να είσαι πολύ πλούσιος.




Ο Παπουτσωμένος Γάτος, στο μεταξύ, παρακολουθούσε από μακριά τη βασιλική συνοδεία και συνέχισε τα πονηρά του σχέδια. Έτρεξε γρήγορα-γρήγορα σε ένα μεγάλο πύργο που ήταν παρακάτω. Σ’ αυτό τον πύργο έμενε ένας πελώριος κακός γίγαντας, που μπορούσε να παίρνει τις μορφές διάφορων ζώων. Ο γίγαντας ήταν πάρα πολύ πλούσιος και όλα τα κτήματα μέσα από τα οποία περνούσε ο βασιλιάς ήταν δικά του.

Μια και δυο ο γάτος χτυπάει την πόρτα του πύργου και παρουσιάζεται μπροστά στο γίγαντα.
- Τι θέλεις εδώ; τον ρώτησε αγριεμένος ο γίγαντας.
- Έμαθα ότι είσαι μάγος και μπορείς να παίρνεις την μορφή όποιου ζώου θέλεις, του είπε ο γάτος.
- Και βέβαια είμαι.
- Εγώ δεν το πιστεύω.
Και τότε ο γίγαντας, για να κάνει τον γάτο να τον πιστέψει, μεταμορφώθηκε σε ένα πελώριο λιοντάρι.
- Ω, έκανε ο γάτος και παρίστανε τον εντυπωσιασμένο. Αναρωτιέμαι όμως, είπε πονηρά, αν μπορείς να μεταμορφώσεις τον εαυτό σου σε κάτι μικρό, ας πούμε σε μικρό ποντικάκι.
- Και βέβαια, απάντησε ο γίγαντας και αμέσως μεταμορφώθηκε σε ποντικάκι.
Τότε ο πονηρός γάτος τον άρπαξε αμέσως και τον έκανε μια χαψιά!


Λίγη ώρα αργότερα η βασιλική συνοδεία έφτασε στον πύργο. Ο Παπουτσωμένος Γάτος άνοιξε την πόρτα και καλωσόρισε τον βασιλιά στον πύργο του μαρκήσιου του Καράμπα. Ο βασιλιάς έμεινε ενθουσιασμένος από τα πλούτη του μαρκήσιου και αμέσως του πρότεινε να παντρευτεί την κόρη του. Ο γιος του μυλωνά που είχε γοητευτεί από την όμορφη πριγκίπισσα δέχτηκε και σε λίγες μέρες έγινε ο γάμος τους.


Και έτσι, ο Παπουτσωμένος Γάτος κατάφερε να βοηθήσει τον κύριό του, όπως του είχε υποσχεθεί και από την ημέρα εκείνη έζησαν και οι δύο αχώριστοι και ευτυχισμένοι στον νέο τους πύργο.

Μάλιστα, ο γάτος από εδώ και στο εξής ντυνόταν με τα ομορφότερα ρούχα, ενώ ο… μαρκήσιος του Καράμπα, όπως έλεγαν τώρα πια το νεαρό γιό του μυλωνά, είχε στην υπηρεσία του έναν ειδικό μάγειρα για να μαγειρεύει νόστιμους μεζέδες για τον Παπουτσωμένο Γάτο.

Και ο γάτος άξιζε αυτή την φροντίδα και με το παραπάνω!
πηγή: http://www.paixnidokouto.gr



Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016

3η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Αποτέλεσμα εικόνας για ημερα αθλητισμου μηνυμα 2016

"ευ αγωνίζεσθαι" 
Όχι μόνο στον αθλητισμό αλλά και στην καθημερινότητά μας!!!




"Αυτός που αγωνίζεται μπορεί και να χάσει
Αυτός που δεν αγωνίζεται έχει ήδη χάσει"
                                                   Μπρεχτ

Για να δείτε ταινίες σχετικά με το θέμα πατήστε εδώ

Τετάρτη 3 Αυγούστου 2016

Πρόγραμμα φιλαναγνωσίας στο eTwinning



"Διαβάζοντας παιδική λογοτεχνία δημιουργούμε αφίσες με χιούμορ"

Το πρόγραμμα φιλαναγνωσίας που υλοποιήσαμε τη φετινή χρονιά με τους μαθητές της ΣΤ τάξης αφορά την ανάγνωση βιβλίων με θέμα το χιούμορ. Τα παιδιά μετά την ανάγνωση παρουσίασαν τα βιβλία τους με ποικίλες δραστηριότητες, έφτιαξαν αφίσες και επιδόθηκαν στη δημιουργική γραφή. Κύριος σκοπός μας ήταν η απόλαυση της ανάγνωσης σε ομάδες και το μοίρασμα εμπειριών με άλλα σχολεία μέσω του eTwinning. Απολαύσαμε την ανάγνωση και ζήσαμε εμπειρίες μοναδικές!!!!

Ευχόμαστε στα εκτάκια μας καλή συνέχεια στο δικό τους ταξίδι παρέα πάντα με ένα καλό βιβλίο!!!

Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να δείτε δείγμα των εργασιών μας:





                  Μαραθώνιος ανάγνωσης 


Η εκδήλωση με τίτλο Μαραθώνιος ανάγνωσης πραγματοποιήθηκε στις 9 Ιουνίου στο φυσικό χώρο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μουρικίου, όπου υποδεχθήκαμε με μεγάλη μας χαρά την ομάδα του 10ου Δημοτικού Σχολείου Πτολ/δας. Αν και πρόθεσή μας ήταν εκείνη την μέρα να συναντηθούμε και τα 3 σχολεία μέσω e Twinning live δυστυχώς δεν τα καταφέραμε, αφού εκείνη την ημέρα ανακοινώθηκε τελευταία στιγμή ότι θα είχαμε διακοπή ρεύματος και επιπλέον το σχολείο των Πεύκων θα πήγαινε εκδρομή. Αυτήν την εκδήλωση 3 φορές την είχαμε σχεδιάσει κι όλο την ακυρώναμε λόγω εκτάκτων γεγονότων…

Ευτυχώς τα παιδιά των δύο σχολείων κατάφεραν να γνωριστούν κι από κοντά , μετά από τόση αγωνία και περιπέτεια συμμετέχοντας στο τρελό τρελό παιχνίδι «καταζητείται» που μας ενθουσίασε όλους μικρούς και μεγάλους!!! Τι έκπληξη όταν είδαμε την ομάδα του 10ου να μπαίνει στην τάξη μας με τα πορτρέτα που σχεδιάσαμε καρφιτσωμένα στο στήθος !!! Και τότε κάθε καλλιτέχνης άρχισε να ψάχνει το έργο του, μέχρι που έργα και δημιουργοί έγιναν όλοι μια ομάδα χαρούμενη!!!

Έπειτα, στην υπέροχη «σοκολατένια» βιβλιοθήκη μας τα παιδιά διάβασαν αγαπημένα αποσπάσματα, ενώ οι μαθητές του 10ου μας έκαναν να γελάσουμε με την ψυχή μας, όταν άρχισαν να διαβάζουν ο καθένας με τον δικό του χαρακτηριστικό αστείο ύφος, νυσταγμένα, τουρτουρίζοντας, με αγγλική προφορά κ. ο.κ. Ήταν όλοι εξαιρετικοί και μοναδικοί !!!

Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε από κοινού το λογότυπο του έργου μας, στο οποίο προσθέσαμε ζωγραφιές που μας έστειλαν τα παιδιά του σχολείου των Πεύκων, έτσι ώστε να έχουμε ένα αποτέλεσμα κοινής συνεργασίας και των τριών σχολείων. Είδαμε όλες τις αφίσες που φτιάξαμε, τις σχολιάσαμε, μιλήσαμε για το μήνυμα που μεταφέρουν και για τα σλόγκαν αν είναι εύστοχα ή όχι.

Βγήκαμε από την βιβλιοθήκη κρατώντας στα χέρια μας τα καραβάκια της ποίησης που θα συνεχίζουν για πολύ ακόμη να μας συντροφεύουν …

Έπειτα φυτέψαμε στην αυλή του σχολείου μας τους βασιλικούς που μας χάρισαν. Το άρωμά τους θα μας θυμίζει τις αξέχαστες στιγμές που ζήσαμε διαβάζοντας βιβλία και μοιράζοντας τις εμπειρίες μας!!!

Ακολούθησε ένα μικρό παρτάκι και ξεφάντωμα στην τάξη μας και μετά φύγαμε όλοι μαζί για έναν περίπατο στο χωριό, παιχνίδι στο καστανόδασος και ανάγνωση κάτω από τα δέντρα!!! Περάσαμε υπέροχα!!!

Τελικά, η ανάγνωση δεν είναι μόνο διάβασμα!!! Είναι ένα ταξίδι που μας οδήγησε σε μια χώρα φανταστική, όπου βασιλεύουν η απόλαυση , το γέλιο , η χαρά και το παιχνίδι . Μακάρι το ταξίδι αυτό να κρατήσει για πάντα !!!



Τα παιδιά, όπως προαναφέρθηκε, στην εκδήλωση αυτή διάβασαν αποσπάσματα από αγαπημένα βιβλία και έγιναν οι μικροί μας αφηγητές. Για να ακούσετε τα αποσπάσματα αυτά πηγαίνετε στον παραπάνω σύνδεσμο με τίτλο : Μαραθώνιος ανάγνωσης.

Τετάρτη 29 Ιουνίου 2016

Απολαμβάνοντας την ανάγνωση!!!




Το πρόγραμμα φιλαναγνωσίας που υλοποιήσαμε τη φετινή χρονιά με τους μαθητές της ΣΤ τάξης αφορά την ανάγνωση βιβλίων με θέμα το χιούμορ. Τα παιδιά μετά την ανάγνωση παρουσίασαν τα βιβλία τους με ποικίλες δραστηριότητες, έφτιαξαν αφίσες και επιδόθηκαν στη δημιουργική γραφή. Κύριος σκοπός μας ήταν η απόλαυση της ανάγνωσης σε ομάδες και το μοίρασμα εμπειριών με άλλα σχολεία μέσω του eTwinning. Απολαύσαμε την ανάγνωση και ζήσαμε εμπειρίες μοναδικές!!!!

Ευχόμαστε στα εκτάκια μας καλή συνέχεια στο δικό τους ταξίδι παρέα πάντα με ένα καλό βιβλίο!!!

Για την ημέρα του πατέρα

Παρά τις δυσκολίες που πολλές φορές αντιμετωπίζει μια οικογένεια ...πάντα υπάρχει τρόπος να τις ξεπερνά!!!


Κυριακή 5 Ιουνίου 2016

Μαθαίνω για τα δικαιώματα

Με αφορμή το βιβλίο "Ο Ναβίντ δεν ήρθε για διακοπές" μαθαίνουμε για τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα. Κάνε κλικ στην εικόνα για να παίξεις το παιχνίδι που είναι εμπνευσμένο από το βιβλίο.


Πέμπτη 12 Μαΐου 2016

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Δίον Κατερίνης




Η εκδρομή μας φέτος θα έχει προορισμό την Κατερίνη , όπου θα επισκεφτούμε το αρχαίο θέατρο Δίου για να παρακολουθήσουμε τις «Όρνιθες» του Αριστοφάνη και στη συνέχεια θα περπατήσουμε στους δρόμους του Αρχαιολογικού χώρου κάνοντας ένα ταξίδι στο μακρινό παρελθόν . Όλοι αύριο θα είμαστε εκεί, μικροί και μεγάλοι, από την Α ως τη ΣΤ τάξη !!!! Καλά να περάσουμε!!!

Για να κάνετε περιήγηση στον αρχαιολογικό χώρο του Δίου κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο http://www.ancientdion.org/

Για να μάθετε περισσότερες πληροφορίες δείτε το βίντεο :

Κυριακή 24 Απριλίου 2016

Ο Πρόσφυγας







Ένα συγκινητικό ραπ τραγούδι αφιερωμένο στους πρόσφυγες δημιούργησαν μαζί με τους δασκάλους τους οι μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κρόκου Κοζάνης.

Το τραγούδι τους «Ο Πρόσφυγας» βραβεύτηκε με το Ειδικό Βραβείο της Ύπατης Αρμοστείας του OHE για τους Πρόσφυγες. Στο βίντεοκλιπ του τραγουδιού προβάλλονται και οι ζωγραφιές που έφτιαξαν οι μικροί μαθητές αποτυπώνοντας τους στίχους του τραγουδιού.


Kι άλλο ένα τραγούδι: 

Πατρίδες Που Έγιναν Φωτιά
Συμμέτεχουν :
Ελευθερία Αρβανιτάκη
Ελεωνόρα Ζουγανέλη
Γιάννης Κότσιρας
Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Πάνος Μουζουράκης
Γιώργος Νταλάρας
Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Γιώργος Περρής
Μάριος Φραγκούλης



Σάββατο 23 Απριλίου 2016

Βιβλία , λουλούδια και αγάπη γιορτάζουν όλα σήμερα του Αγίου Γεωργίου στην Βαρκελώνη



Βιβλία , λουλούδια και αγάπη γιορτάζουν όλα σήμερα του Αγίου Γεωργίου στην Βαρκελώνη. Σύμφωνα με την παράδοση ο άντρας παίρνει λουλούδια στην γυναίκα που αγαπά, ενώ αυτή του χαρίζει ένα βιβλίο. Η πιο ρομαντική μέρα στη Βαρκελώνη 23 Απριλίου, ημέρα που γιορτάζει ο προστάτης της, Άγιος Γεώργιος.

Παρασκευή 22 Απριλίου 2016

23 Απριλίου, Ημέρα Βιβλίου | «Διαβάζω & Αλλάζω»



Στις 23 Απριλίου 1616 έφυγαν από τη ζωή δύο μεγάλα ονόματα των γραμμάτων: ο Ισπανός συγγραφέας του Δον Κιχώτη Μιγκέλ Ντε Θερβάντες  και ο Άγγλος δραματουργός Ουίλλιαμ Σαίξπηρ . Με αφορμή το διπλό αυτό γεγονός, η UNESCO έχει καθιερώσει την 23η Απριλίου ως την Παγκόσμια Ημέρα του Βιβλίου.

Κυριακή 3 Απριλίου 2016

Βραβεία ΙΒΒΥ 2016




Περισσότερες λεπτομέρειες για τα βραβεία εδώ

2 Απριλίου :Τα βιβλία οι καλύτεροι φίλοι μας






Για περισσότερες αφίσες πατήστε εδώ




Ο Μέλιος και η φιλία του με τα βιβλία


…Μια μέρα κάθισε και παίδεψε το κεφάλι του. Το 'βαλε κάτω και το παίδεψε, το 'πλεξε όπως είδε να κάνουν οι γύφτοι με το καλάθι. Στο τέλος το βρήκε: Θα 'πιανε φιλία με τα βιβλία. Θα γύρευε να μάθει αποκεί, αυτά που του 'κρυβαν οι μεγάλοι πίσω απ' τα μουστάκια τους. Θα ‘πιανε αγάπες με τις ζουγραφιές, με τα παραμύθια που λέγανε αυτοί οι μικροί χάρτινοι «παππούδες» που κάθονται στα γόνατα σου και σου λένε τις ιστορίες τους χωρίς καμώματα και παρακάλια.


Μα στο χωριό, που δούλευε παραπαίδι, δεν είχε χαρτοπουλειά. Έπρεπε, λοιπόν, να παρακαλέσει κανένα μπάρμπα απ' αυτούς που κατεβαίνανε στην πολιτεία και πουλούσανε το καλαμπόκι τους να του φέρει ένα. Και μια μέρα αυτό έγινε. Έπιασε έναν τέτοιο γερούλη, του 'βαλε στη χούφτα καναδυό μεταλλίκια και, «σε παρακαλώ», του λέει, «αν βρεις, εκεί που πας, κανένα βιβλίο που να λέει καλές ιστορίες, πάρτο μου. Ε; Πολύ θα σε περικαλέσω, όμως...».


Έβαλε ο παππούς τα μεταλλίκια στην απαλάμη του, τα πασπάτεψε με το δάχτυλο, αναποδογύρισε ένα, για να δει τι έχει από κάτω... έστρωσε με το δάχτυλο τα μουστάκια του... και του τα 'δωσε πίσω. «Πάρτα, του λέει. Αν τα χαρτιά λένε καλά παραμύθια… μου τα λες και μένα και ξεχρεώνουμε. Αν, πάλι, δε λένε, θα σου πάρω ένα αυτί. Ε;...» Το παιδί τρόμαξε. Ο γέρος τότε έβαλε τα γέλια... «Άιντε, άιντε... Σύχασε... είπε. Δε σου παίρνω αυτί, σου παίρνω ένα μεταλλίκι. Σύμφωνοι;»
Σε τρεις μέρες του 'φερε ένα χαρτί, λίγο πιο χοντρό, απ' το βαγγέλιο, και του το 'δωσε. «Το πασπάτεψα από παντού, λέει στο παιδί. Δε βγαίνει τίποτα. Για πάρτο σύ, μην πά’ και σε γνωρίζει και συνεννοηθείτε.»
Το παιδί τ’ άνοιξε τρέμοντας. Ήταν σα μικρό σπιτάκι. «Ιστορία Σεβάχ του Θαλασσινού» έλεγε το ξωφυλλό του. Αυτό ήταν! Το παιδί έπεσε πάνου στο βιβλίο με τα μούτρα. Και το διάβαζε, το διάβαζε ολόκληρο το χειμώνα. Το διάβαζε και ξανά το διάβαζε και πάλι το ξαναδιάβαζε, και το ‘μαθε νεράκι. Κείνος ο μπάρμπας, που του το ‘χε φέρει, τ’ άκουε και τρέμανε τα μουστάκια του. Όμορφο βιβλίο. Μόνο που είχε μια παραξενιά. Έλεγε την ιστορία του μονάχα σ’ όποιον ήθελε…»
ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΛΟΥΝΤΕΜΗΣ, Ένα παιδί μετράει τ’ άστρα

πηγή: http://www.musicheaven.gr/


Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016

2 Απριλίου : Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου



Ένα βίντεο από τους μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ τάξης με εικόνες που αγαπήσαμε με θέμα την απόλαυση της ανάγνωσης !!!

Σάββατο 26 Μαρτίου 2016

Η Σχολική μας γιορτή



Την Πέμπτη το πρωί 24/3 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας εκδήλωση  αφιερωμένη στην επέτειο της 25ης Μαρτίου. Οι μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ τάξης έπαιξαν πρώτα ένα χιουμοριστικό σκετς και στη συνέχεια παρουσίασαν ένα μέρος από την " Καντάτα Ελευθερίας " του Χρήστου Λεοντή. Ένα μουσικό αφιέρωμα εμπνευσμένο από τα έργα του Ρήγα Φεραίου, του Διονύσιου Σολωμού και του Μακρυγιάννη. Τρεις σημαντικές προσωπικότητες της ιστορίας μας με κοινή συνισταμένη την ιδέα της ελευθερίας και τον αγώνα για εθνική ανεξαρτησία.



Το Μεσολόγγι προβάλλει σαν φωτεινό ορόσημο και θα εμπνέει πάντα κάθε αγώνα για ελευθερία και ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Χάθηκε ένας τόπος μικρός, αλλά απόμεινε ακέραιος ο άνθρωπος. Οι αληθινοί νικητές, σύμφωνα με τον Διονύσιο Σολωμό, δεν είναι οι πιο ισχυροί σε υλικά μέσα , αλλά αυτοί που ελεύθερα θυσιάστηκαν για έναν δίκαιο σκοπό. Αυτό είναι το διαχρονικό μήνυμα που άφησε το Μεσολόγγι όχι μόνο στο έθνος μας αλλά και σε ολόκληρη την οικουμένη. 



"Τοιουτοτρόπως από τη μικρότητα του τόπου, ο οποίος παλεύει με μεγάλες ενάντιες δύναμες, θέλει έβγουν οι Μεγάλες Ουσίες"

                                                                                        Σολωμός

Το πρόγραμμα της γιορτής μας







Ευχαριστούμε τον Λευτέρη και τον Παναγιώτη της Ε τάξης για την συμμετοχή τους στο θεατρικό μας





Αν θέλετε να γνωρίσετε καλύτερα όλο το έργο δείτε το παρακάτω βίντεο: